نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3060
-
الف
+

مارادونا از «سورنتینو» و نتفلیکس شکایت می‌کند

وکیل «دیه‌گو مارادونا» از کمپنی نتفلیکس به دلیل ساخت فلمی از زندگی این فوتبالیست بدون اجازه وی، شکایت می کند.

به گزارش آی فیلم 2، در حالی که چندی پیش «پائولو سورنتینو» کارگردان نامدار ایتالیایی اعلام کرده بود که قصد دارد فلمی درباره «دیه‌گو مارادونا» اسطوره آرژانتینی تاریخ فوتبال جهان تحت عنوان «دست خدا» بسازد، اکنون ماردونا اعلام کرده است که از این کارگردان ایتالیایی شکایت خواهد کرد.

در روزهای گذشته خبر ساخت فلم «دست خدا» توسط نتفلیکس و به کارگردانی «پائولو سورنتینو» درباره زندگی و سال‌های درخشان مارادونا در تیم ناپولی منتشر شد.

اما اکنون «ماتیاس مورلا» وکیل «دیه‌گو مارادونا» اعلام کرده است که این اسطوره فوتبال آرژانتینی احتمالاً از راه‌های قانونی علیه سونتینو و نتفلیکس اقدام خواهد کرد، زیرا برای ساخت این فلم از او اجازه‌ای گرفته نشده است. 

نماینده حقوقی مارادونا در توییتر خود اینگونه نوشت: برای استفاده از هویت این فوتبالیست در فلم از او اجازه گرفته نشده و از سازندگان به خاطر سوء استفاده از یک نام تجاری ثبت شده شکایت خواهد کرد.

عنوان فلم یعنی «دست خدا» به اصطلاحی ارجاع می‌دهد که مارادونا برای توصیف گل خود به تیم انگلستان در جام جهانی فوتبال سال ۱۹۸۶ به کار برد.

بر همین اساس، نت‌فلیکس هفته‌ گذشته هنگام معرفی این پروژه تأکید کرد که «دست خدا» عنوان یک فلم ورزشی نیست و هیچ ارتباطی با مارادونا ندارد و داستانی در مورد دوران جوانی سورنتینو در دهه‌ ۱۹۸۰ ناپل را روایت می‌کند، در حالی که علی رغم این ادعا عنوان فلم مرتبط به مارادونا می باشد.

کمپنی نتفلیکس تا این لحظه واکنشی به اظهارات وکیل مارادونا نشان نداده است و هنوز مشخص نیست که شکایت از نت‌فلیکس و سورنتینو موجب توقف توسعه‌ این فلم خواهد شد یا خیر.

در پیوند با این خبر :

اولین نمایش جهانی مستند زندگی «مارادونا»

ستاره های فوتبال در سینما؛ از پله تا مارادونا

«مارادونا» زخمی شد، به جشنواره فلم کن نرسید

ناگفته هایی از ساخت فلم مستند اسطوره فوتبال جهان

م ح

نظر شما
ارسال نظر